5 טיפים לתזונה נכונה בקיץ

5 טיפים תזונתיים לקיץ

מערכת מאמונט

טיפ 1 – מים

לאור החום הרב בקיץ, ההזעה המרובה והסכנה להתייבשות יש להקפיד על שתייה מרובה של מים. חשוב לזכור לשתות כם כאשר נמצאים בחדר ממוזג, מאחר ועלולים לא לחוש צימאון.

שימו לב שמנגנוני הצמא עלולים להיות משובשים לחלקנו כאשר אנו מתרגמים צמא לרעב.

אם נהיה מודעים נוכל להפחית אכילה שלא לצורך. תופעות אופייניות לחוסר שתייה מספקת: כאבי ראש, חוסר ריכוז, עצירויות, פגיעה בעור ורעב.

מומלצת שתייה של כ- 8-10 כוסות ליממה, ובפעילות גופנית כמות גדולה יותר.

 טיפ 2 – פירות קיץ

פירות הקיץ כבר כאן. אננס, אבטיח, מלון, סברס, אפרסק, שסק, משמש "אוצרות תזונתיים" המכילים ויטמינים,מינרלים, אנטיאוקסידנטים,סיבים תזונתיים,מים אך גם כמות גדולה של סוכר הפירות –פרוקטוז. נצלו את העונה החמה לאכילת פירות קרים ומרעננים אך היו מודעים לכמותם.

מומלץ לאכול את הפירות שלמים ובקליפתם כדי להרוויח את היתרונות התזונתיים הנמצאים בקליפה.

כמות יומית מומלצת לאכילת פירות היא כ- 3 - 4 מנות פרי ליום.

מנת פרי ממוצעת מכילה 60 קלוריות

טיפ 3 – ארוחות קלות ולא מבושלות

בקיץ רובנו מעדיפים ארוחות "קלות" על פני ארוחות חמות ומבושלות זה הזמן להוסיף ירקות מרעננים לארוחה. ניתן להכין סלט שיהווה ארוחה מלאה ויכיל את כל אבות המזון. סלט ירקות עם חלבון כמו: גבינה קשה/טונה/ביצה/חזה עוף בתוספת פחמימה כמו: תירס/תפוח אדמה/פסטה.

ובתוספת מנת שומן: שמן זית, זיתים או גרעינים שונים.

טיפ 4 – גלידות

כל קיץ השוק מתמלא בגלידות וארטיקים מגוונים ושונים על בסיס שמנת, שמן צמחי, גלידות סורבה על בסיס פרי, על בסיס  יוגורט, גלידות דיאטטיות, קרטיבים ועוד.

ההבדלים בין הגלידות רבים ומגוונים מבחינת רכיבים וערכים תזונתיים כמו: קלוריות, סוכר, שומן, שומן רווי, כולסטרול, סידן ועוד.

כדאי לזכור ש.. גלידות סורבה מכילות אחוז גבוה של סוכר.

שגלידות על בסיס חלבי מהוות מקור לסידן

שחלק גדול מהגלידות והארטיקים מכילים צבעי מאכל.

טיפ 5 – פעילות גופנית

במידה ואתן נוהגות לעשות פעילות גופנית באוויר הפתוח,הקפידו בקיץ לעשות אותה בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות על מנת להימנע מהחום הכבד ומהסכנה להתייבשות ואל תשכחו להצטייד בבקבוק מים.

בואי לייעוץ תזונה אונליין במאמונט עם אושרת דודאי, תזונאית קלינית