עולה לכיתה א'

הכנה לכיתה א

האם הילד שלי מוכן  לכיתה א'

מאת: נילי וינרוב - מרפאה בעיסוק ומנהלת מרכז מרחב אישי 

המעבר ממסגרת גן לבית הספר הינו משמעותי ביותר ומהווה נקודת ציון והתייחסות בחיי ילדינו ובחיינו ההורים. כמרפאה בעיסוק מנוסה אני נשאלת שוב ושוב האם כדאי לרשום את הילד לקב' הכנה לכיתה א', האם ילדי בשל לכיתה א', האם כדאי להשאירו שנה נוספת בגן? כיצד יסתדר ללא חבריו העולים לכיתה א'?

שאלות אלו חשובות ולרוב מעידות על חששותינו כהורים.

כולנו חולמים ומעוניינים בהצלחת ילדינו. ילד בשל העולה לכיתה א' עם שאר חבריו, שמח לצד חששותיו..מכיר וכותב את אותיות א,ב.

מכיר וכותב מספרים. מסוגל לשבת ללא מאמץ רב ולהתארגן היטב ליד שולחן. ילד המביע רגשותיו ודעותיו, מדבר בשפה ברורה ובשטף תקין. מבנה גופו יציב וחזק והוא ילד שנהנה מפעילות ספורטיבית. 

כולנו שואפים לילדים מרוצים ושמחים, מובילים חברתית ולימודית אך האם כל הילדים בשלים ומוכנים לכיתה א' ? 

במציאות הנוכחית רבה התחרות בקרב ההורים והילדים. בלתי נמנע לעסוק בהשוואות ולהתמודד עם הדרישות העולות וגוברות.

"האם כל ילד זקוק להכנה נוספת לכיתה א?" תשובתי ברורה- "לא". ילד סקרן,נבון, בריא בנפשו ובגופו מסוגל בהחלט להתאקלם נפלא ולהשתלב בבית הספר בזכות הידע אותו קיבל ורכש בביתו ובגן הילדים.

"האם קבוצת ההכנה לכיתה א' אשר שמה לדגש מרכיבי בשלות מוטורית, קוגניטיבית שפתית ורגשית- יכולה לסייע ובמה שונה משאר הקבוצות?"- בהחלט.

מרבית הילדים מגלים קשיים בתחומים מסוימים וחלקם אף אינם גלויים או ברורים להוריהם.

מתפקידי כמרפאה בעיסוק הוא להתבונן בילד מתוך ידיעה והכרה בנורמות המצופות ממנו בכל שלב.

בקבוצת ההכנה לכיתה א' אותה יצרנו כאן במרכז מרחב אישי- ניתנת התייחסות אישית לכל ילד וילד באשר הוא. אנו מקיימים קבוצות מצומצמות 3-6 ילדים. העבודה בקבוצה והקניית הידע הינה פרטנית וקבוצתית.

בתהליך של 10-12 מפגשים למשך שעה. ניתנים שיעורי בית כתרגילים מומלצים לפעילות משותפת עם שאר הילדים בבית ואו עם ההורים.

אני מזמינה אתכם לקחת חלק בהרצאתי ובקבוצת ההכנה לכיתה א'.

ילד מתקשה הינו ילד סובל- ניתן להקל ולחזק את ילדינו בכל התחומים אם רק נדע את המצופה מהם ונרכוש כלים מעשיים לשיפור וחיזוקם.

בברכת מעבר קל ונעים ובהצלחה

נילי