כיצד לאכול נכון בזמן ההריון

כיצד לאכול נכון בהריון

 

שיבולת שועל בזמן ההריון – כיצד לשלב ואיך הכי נכון

​אשרת דודאי| דיאטנית קלינית

הדאגה שלך כאימא מתחילה מרגע הידיעה על ההיריון. בשלב המוקדם הזה, הדרך שלך להשפיע על העובר ובהמשך על התינוק היא באמצעות האוכל שאת בוחרת לאכול בזמן ההיריון וההנקה. המרכיבים התזונתיים שיש בשיבולת שועל ידועים בתרומתם לבריאות  וכן לבריאותה של האישה ההריונית והמניקה כחלק מתזונה מגוונת, מאוזנת ובריאה.

הרבה נאמר על החשיבות של שילוב דגנים מלאים כחלק מתזונה בריאה. אחד הדגנים המלאים אשר יש המכנים כ "דגן על"- הוא שיבולת שועל. ניתן לשלב שיבולת שועל במגוון רחב של מתכונים מלוחים ומתוקים וכך לגוון יותר את צריכת הדגנים המלאים. המלצת משרד הבריאות בישראל לנשים בהיריון היא להעדיף דגנים מלאים- דבר שיכול בליווי של שתייה מרובה לסייע בהסדרת היציאות ומניעת עצירות.

במנה של שיבולת שועל יש כ-3 גרם סיבים תזונתיים, אחד מהם הוא בטא-גלוקן אשר נמצא כתורם לתחושת השובע. במצבים של  תחושת רעב מוגברת שלעיתים מוגברת יותר בשלבי ההיריון וההנקה ניתן  לשלב שיבולת שועל בארוחות השונות במשך היום. השילוב של שיבולת שועל במזונות שאנו מכינים בשיגרה היומיומית, עשוי להוסיף לנו יותר דגנים מלאים ובכללם סיבים תזונתיים  לתפריט היומי.

7 טיפים לשילוב פשוט של שיבולת שועל בארוחות היומיומיות:

  1. דייסת שיבולת שועל הכנתה לוקחת פחות מ- 5 דקות (אפשר אפילו במיקרוגל). זו מנה שעשויה למתן לנו את תחושת הרעב ולהעלות את תחושת השובע , אני ממליצה  להוסיף לה פרי טרי/יבש אגוזים/שקדים/טחינה.

  2. תוספת כף שיבולת שועל לחביתה/ביצה מקושקשת, אם יש לכם זמן, כדאי להשקיע במקושקשת משודרגת.

  3. הוספת חצי כוס שיבולת שועל בסוף הבישול של מרק ירקות או קטניות. המרק יצא סמיך יותר ומאוד משביע.דוגמא למתכון מנצח- מרק דלורית.

  4. החלפת חצי מכמות הקמח בשיבולת שועל במתכונים של לביבות, פשטידות, עוגות בחושות, מאפינס ועוד.

  5. הכנת פנקייק מתוק או מלוח לארוחת בוקר מפנקת.

  6. הוספת שיבולת שועל ליוגורט ביו ביחד עם פירות ואגוזים. לשדרוג חווית האכילה נסו גרנולה ביתית.

  7. הקפאת ארטיקים ביתיים המשלבים שיבולת שועל, שיכולים להיות ארוחת ביניים משביעה ומפנקת בו זמנית בימי הקיץ החמים.

 

למתכונים נוספים ולמידע נוסף על יתרונות שיבולת השועל

הכנסו לעמוד קוואקר- Quaker.co.il

 

אשרת דודאי הינה דיאטנית קלינית, בוגרת קורס תזונה בהיריון ומומחית תזונה לנשים בהריון ולאחר לידה  במאמונט