חינוך להרגלי שינה בריאים

חינוך להרגלי שינה בריאים

חינוך להרגלי שינה בריאים

מערכת מאמונט

כדי למנוע מראש היווצרות של בעיות שינה, מומלץ לנקוט כמה פעולות בסיסיות:

צרו מחזוריות של סדר יום, שבה יש דפוסים קבועים ושעות שינה קבועות.

* טקסי מעבר לקראת שינה (כגון ארוחת ערב, אמבטיה, שיר או סיפור) מסייעים אף הם  לעבור ממצב של פעילות למצב של רגיעה ומעבר לשינה.

* כאשר התינוק מתעורר באמצע הלילה, מומלץ להימנע ככל האפשר מאינטראקציה של דיבור, שירה או משחק,

* כדי ליצור אצלו חיבור ישיר ומיידי של מיטה עם שינה,  וכדי שלא “יתעורר לחיים" באמצע הלילה.

* כדאי להימנע מלקחת את התינוק לאירועים ליליים. לכאורה מדובר בפתרון נוח שחוסך בייביסיטר והתינוק “ממילא ישן", אולם אירועים כאלה משבשים את תחושת  המחזוריות.

* רצוי לתת לתינוק להירדם במיטתו ללא מעורבות ההורים.

בעיות שינה רבות נוצרות כאשר התינוק לא מסוגל להירדם בכוחות עצמו וזקוק לעזרה של ההורה, כגון נדנוד, הנקה או משחק בשיער האם. לכן כדאי לסייע לתינוק לפתח יכולת הירדמות עצמית  כבר בגיל מוקדם.

זה הזמן להירשם להדרכה לשינה אונליין עם יועצת שינה במאמונט