אבוקדו

אבוקדו - כמה שזה בריא

מערכת מאמונט

קשה או רך, שחור או ירוק, האבוקדו נמצא עכשיו בכל מקום והוא כל כך טעים וכל כך בריא.

אבוקדו נחשב פרי ולא ירק. האבוקדו מכיל כ-20 רכיבי תזונה חיוניים כולל סיבים תזונתיים.

עץ האבוקדו במקור ממרכז אמריקה וממקסיקו. הספרדים והפורטוגלים שטעמו ממנו התלהבו כל כך שייבאו אותו אל ארצם והאבוקדו התפרס לכל עבר. 

כיום מיוחסות לו תכונות רבות אחרות כמו ערך תזונתי יוצא מהכלל וגם במישור הקולינרי האבוקדו, בעל הטעם העדין ועם זאת כה טעים בפני עצמו, משמש באינספור תפקידים.זה מתחיל בממרח הבסיסי ונגמר בשילוב בבלילה של לחמניות שיוצאות טעימות וירוקות.

האבוקדו הוא חבר כבוד כמעט בכל מטבח - משתלב נהדר בדיאטה הים תיכונית, בדיאטת DASH, מתאים לאוכלי כל, לטבעונים, לצמחונים ולאנשי ה־Raw Food.

אז למה האבוקדו כל כך בריא? 

הוא שומני, אבל מדובר בשומן בלתי רווי, שכדאי להעדיף אותו על פני שומנים רוויים כמו חמאה או על פחמימות ריקות כמו לחם לבן.

הוא מוריד כולסטרול, מאזן את לחץ הדם וטוב לדיאטה.

האבוקדו מכיל כמות גבוהה של ויטמיני B, ויטמין A, ויטמין E, ויטמין C, ויטמין K וחומצה פולית. כמו כן הוא מכיל מינרלים חשובים כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן.

כמה כדאי לאכול ביום? 

חצי אבוקדו ביום זה המינון המומלץ ותלוי אם אוכלים או ממעטים בפחמימות באותו יום.

אפשר למרוח אותו על כריך, להוסיף לסלטים,להכין מטבלים ולמלא בתוך סושי.

אבוקדו: ערכים תזונתיים

באבוקדו קטן (כ־150 גרם) יש 160 קלוריות, 15 גרם שומן, 7 גרם סיבים, ויטמין E, ויטמיני B, ויטמין K, חומצה פולית ואשלגן.

כמה מהאבוקדו כדאי לאכול ביום?

בין שתיים לשש כפות. אם אתם ממעטים בפחמימות או בחלבונים מהחי - לכו על 6 כפות. אם אתם אוכלים מהם בכמות גדולה, 2 כפות יספיקו. 6 כפות יכולות להיות אבוקדו קטן שלם, או חצי אבוקדו ענק.

חתכתם את האבוקדו, עזבתם אותו לרגע על השיש והוא השחיר? באבוקדו הבא לפני שישחיר פזרו עליו מעט מיץ לימון מיד לאחר החיתוך, החומצה שבלימון תמנע את מגע האוויר עם בשר האבוקדו ובכך לא יתרחש תהליך טבעי שנקרא התחמצנות.

מתכון שווה לסלט אבוקדו פשוט וטעים

מצרכים להכנת הסלט:
1 אבוקדו
1 בצל סגול קטן
6 עגבניות שרי (רצוי תמר) או עגבנייה קטנה מעט רכה
חתיכה של פלפל צ'ילי אדום/ירוק
6 זיתי קלמטה ללא חרצנים
חופן קטן של פטרוזיליה ןגבעול סלרי ללא העלים

גבינת פטה עיזים
1/2 לימון
מלח גס ופלפל גרוס

חותכים את האבוקדו לקוביות.

קוצצים את הבצל, החריף והעגבניות לקוביות קטנטנות. את הזיתים חותכים לרבעים,קוצצים את הפטרוזיליה וחותכים גבעול הסלרי לפרוסות. מוסיפים את גבינת פטה העיזים .

מתבלים במלח פלפל ולימון וסלט האבוקדו מוכן.